روش های اخذ ویزا در کشور کانادا

نویسنده : مدیریت 8/25/2022 4:31:37 PM 138 بازدید

 کشور کانادا

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. کشوری پهناور با مردمی مهربان و شهرهای زیبا و مناظر طبیعی متنوع و فوق العاده است. پایتخت کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر آن کشور است. برای آشنایی بیشتر با این کشور و اخذ اقامت دائم در آن،با آژانس هواپیمایی پرشین ویزا همراه باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از وکلای با تجربه بتوانید اقامت صد در صدی و قانونی در این کشور را کسب کنید. این آژانس در ۹ کشور اروپایی شامل انگلیس، آلمان،هلند، ایتالیا، فرانسه،کانادا،اسپانیا،سوئیس و اتریش بدون واسطه و دارای وکلای خبره می باشد.

اطلاعات کانادا
پایتخت : اتاوا
واحد پول : دلار کانادا
زبان رسمی : انگلیسی، فرانسوی
شهرهای مهم : اتاوا، تورنتو ، ونکور ، مونترال ،کبک
ولتاژ : 110 ولت
جمعیت : 34576000 نفر

 

شرایط جدید مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۱ دستخوش تغییراتی زیادی نشد. البته در همین سال ۲۰۲۱ برنامه‌های جدیدی به سیستم مهاجرتی کانادا اضافه شد. با توجه به شرایط ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تعداد مهاجرین که از بیرون کانادا جذب کانادا شدند،کاهش چشمگیری داشت. ۱۵۰ هزار کارت اقامت کمتر از برنامه‌ ریزی صادر شد.

آمار کارت اقامت دائم صادر شده در پنج سال گذشته به تفکیک هر کشور
برنامه ریزی جذب مهاجر کانادا برای جذب مهاجرین با اقامت دائم کانادا در دو سال آتی به شکل زیر است:
سال ۲۰۲۲ مجموعا ۴۱۱ هزار مهاجر جدید
سال ۲۰۲۳ مجموعا ۴۲۱ هزار مهاجر جدید

مراحل درخواست مهاجرت به کانادا
ابتدا تحقیقات خود را آغاز کنید. روش های مهاجرتی متنوع هستند. با بررسی دقیق تلاش کنید که بهترین راه را برای خودتان پیدا کنید. 
ابتدا روش یا روش های مورد نظر را پیدا کنید. 
پیش نیازهای هر روش را بشناسید. 
وقت مشاوره از کارشناسان و وکلا بگیرید و از تجربه آن‌ها استفاده کنید.
اقدامات لازم را برای جمع آوری مدارک آغاز کنید.
در طول مسیر زبان خود را همچنان تقویت کنید.
در مورد کشور کانادا مطالعه کنید و بیشتر بدانید.
مهارت های شغلی تان را افزایش دهید و تقویت کنید.
خودتان را برای مهاجرت آماده کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا
هر یک از روش‌های مهاجرتی به کانادا شرایط مخصوص به خود را دارند. همچنین مدارک مورد نیاز در هر یک از برنامه‌های مهاجرتی متفاوت است؛ اما اغلب مدارکی همچون مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری، تمکن مالی و غیره مورد نیاز است.

 هزینه مهاجرت به کانادا
هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شما و روش مهاجرتی انتخابی می‌تواند متفاوت باشد. چیزی که واضح است این است که شما باید حداقل بتوانید تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی یک سال خود در کانادا را ارائه دهید.این مبلغ حداقل حدود ۱۳,۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود. علاوه بر این، باید هزینه‌های ویزا و اقامت را نیز در نظر داشته باشید.

 

مهاجرت به کانادا با ویزای دانشجویی
مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا یکی از راهکارهای منطقی برای رفتن به کاناداست. در سال های اخیر بسیاری از متقاضیان از این طریق راهی کشور کانادا شدند. با توجه به قوانین نسبتا راحت برای اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی در کانادا، روش مهاجرتی تحصیلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. پس از تحصیل در کانادا از راه های مختلفی امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.تصمیم موقت کانادا در راستای صدور اجازه تحصیل آنلاین پیش از دریافت استادی پرمیت، این کشور را مقصد دو چندان جذابی برای دانشجویان بین‌المللی کرده است. واقعا در کمال سخاوتمندی کانادا حتی این دوره را جزو ویزای کار پس از تحصیل هم به حساب خواهد آورد.

مزایای تحصیل در کانادا
شهریه مقرون به صرفه کانادا: هزینه دانشجویی کانادا به نسبت انگلیس، استرالیا و آمریکا تا ۴۰٪ ارزانتر است.
اقامت دائم پس از تحصیل: تحصیل کانادایی سکویی امن برای اخذ اقامت دائم است.
کیفیت آموزش: سیستم آموزشی کانادا دقیق و حتی دانشگاه‌های با رنک ضعیف‌تر هم برنامه ریزی قوی آموزشی دارند.
اجازه کار برای دانشجو: دانشجو امکان کار پاره وقت در ایام تحصیل و امکان کار تمام وقت در ایام غیر تحصیلی را دارد.
ویزای کار همسر: شما با خیال راحت درس بخوانید چون همسرتان اجازه کار تمام وقت دارد.
تحصیل رایگان فرزندان: بله واقعیت دارد. یکی از والدین دانشجو باشند، تحصیل فرزندانشان در مدارس کانادا رایگان خواهد بود.
معافیت مالیاتی: پس از تحصیل به ازای مبلغ پرداخت شهریه از معافیت های مالیاتی برخوردار می‌شوید.
سهولت پاسپورت کانادایی: شمارش روزهای اقامت تحصیلی در روزهای مورد نیاز برای اخذ پاسپورت (تا سقف یک سال).
امنیت اجتماعی: کانادا برای زندگی یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست.
تقویت زبان:‌ دانشجو شدن خود به خود زبان انگلیسی یا فرانسوی شما تقویت می‌شود.

شرایط تحصیل در کانادا را دارید؟
صرف نظر از اینکه در چه مقطعی قصد تحصیل را دارید، ابتدا باید اپلای کنید. چه در مدارس، چه در کالج‌ها و چه در دانشگاه‌ها، پیش نیازهای اپلای وجود دارد. این پیش نیازها معمولا شرایط معدل، شرایط درسی و شرط زبان هستند.در بیشتر مراکز آموزشی کانادا در صورت نداشتن شرایط کامل، امکان اپلای کاندیشنال (اپلای مشروط) را به شما می دهند. یعنی نامه پذیرش مشروط صادر میکنند و از شما می خواهند که پیش نیازهای تعیین شده را تا زمان خاصی ارائه نمایید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا
تحصیل در مدارس روزانه یا شبانه روزی‌؟ مدارس خصوصی یا دولتی؟‌ این تصمیم واقعا سردرگم کننده است. اما جدا از این انتخاب حیاتی و تاثیر گذار، شرایط تحصیل در مدارس کانادا کم و بیش یکسان است. مدارس کانادا برخلاف ایران بر اساس سن شما را رده بندی می‌کنند. معمولا مدارس جدولی دارند که با مقایسه سن شما در آن جدول مشخص می‌کنند در کدام پایه تحصیل کنید. اگر سطح زبانی شما آماده نباشد، تمام مدارس دوره تقویت زبان دارند که گاهی رایگان و گاهی با شهریه مجزا قابل استفاده هستند. سیستم فارغ التحصیلی از مدارس کانادا هم سیستم متفاوتی با ایران بوده و براساس واحدهای درسی گذرانده شده در پایه دهم و یازدهم و دوازدهم دبیرستان خواهد بود. نسبت به رشته مورد نظر در دانشگاه باید واحدهای کافی را در مدرسه بگذرانید.

شرایط تحصیل در کالج های کانادا، دیپلم ایران
کالج ها مراکزی هستند که در آن‌ها سیستم آموزشی بیشتر عملی بوده و کمتر تئوری آموزش می‌دهند. دوره‌های موجود در کالج‌های کانادا یک تا دو ساله هستند و برای ورود نیاز به دیپلم دبیرستان ایران یا کانادا خواهد بود. سطح زبان مورد نیاز بیشتر کالج‌های کانادا آیلتس ۵.۵ تا ۶.۵ است و در صورت ضعیف تر بودن زبان امکان گذراندن دوره‌های تقویتی پیش از دوره اصلی وجود دارد. اما شرایط سنی برای ورود به کالج‌های کانادا، اصلا دور از ذهن نیست اگر دانشجوی ۵۵ ساله را مشغول تحصیل در کالج‌ ببینید :). بله این واقعیت دارد. از آنجا که کالج ها بیشتر روی آماده سازی شما برای شغل خاصی تمرکز دارند، ورود به آن‌ها سن و سال نمی‌شناسد. خب این عالی هست، خیر؟‌ حتما بله! ولی اول باید ویزای کانادا را بگیرید

تحصیل در کالج، پلی برای تحصیل در دانشگاه
کالج ها گاهی هم نقش پل ارتباطی بین دبیرستان و دانشگاه ها را بازی میکنند. اما چطور؟‌ دو مورد زیر را ببینید، این دو مساله خیلی مهم برای انتخاب کالج ها هستند.
۱- کلاس‌های کم جمعیت تر در کالج ها نسبت به دانشگاه ها
کالج ها به نسبت دانشگاه ها محیط جمع و جورتری دارند و تعداد دانشجویان در کلاس‌های کالج ها کمتر است که این فرصت خوبی برای آمادگی دانشجویان و وفق یافتن با محیط آکادمیک خواهد بود. پس در این موضوع کالج ها نقش برطرف کننده شوک ورود به محیط دانشگاه را بازی می‌کنند.

۲- ترکیب کالج و دانشگاه با برنامه ۱+۳ یا برنامه ۲+۲
دو سناریو واقعی رو بگذارید مقایسه کنیم. آرین و رایان هر دو ۱۹ سال دارند و قصد تحصیل در رشته مهندسی دانشگاه یورک را دارند. شهریه دانشگاه یورک در حدود سالی سی هزار دلار است.بر روی آماده سازی شما برای شغل خاصی تمرکز دارند، ورود به آن‌ها سن و سال نمی‌شناسد. خب این عالی هست، خیر؟‌ حتما بله! ولی اول باید ویزای کانادا را بگیرید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا
در کانادا دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های دولتی هر دو دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کنند. طبیعتاً نسبت به رنکینگ و رقابت، هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای ورود دانشجویان وضع کرده است.مثلا برای ورود به دوره فوق لیسانس دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی مکانیک نیاز به آیلتس ۷ و معدل پانزده به بالا و توصیه نامه های خوب دارید. خب مسلما این سخت هست. اما نگران نباشید، با توجه به تنوع دانشگاه‌ها و همین طور با توجه به سطح درسی و میزان علاقه مندی و هدف گذاری شما، از این سبد می‌توان محصول خوبی را برای شما انتخاب کرد. کافیست نگاهی واقعی به شرایط تحصیلی، نمره زبان و بودجه و هدف آینده خود بیندازید. این موارد به خودی خود دانشگاه شما را انتخاب خواهند کرد.

پیش نیاز پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس در کانادا
معدل ۱۲ به بالا در دیپلم دبیرستان

نکات ایمنی برای تحصیل لیسانس در کانادا:

۱- اولویت انتخاب را رنکینگ بهتر نگذارید چون در این حالت باید شهریه بسیار زیادی پرداخت کنید.
۲- برنامه ترنسفر بین کالج ها و دانشگاه ها را بشناسید چون کمک میکنند هزینه شما پایین بیاید.
۳-قبل از انتخاب رشته با یک مشاور تحصیلات صحبت کنید که اشتباهی مرتکب نشوید.
۴- شرایط اقامت پس از تحصیل را در رشته و دانشگاه مورد نظرتان تحلیل کنید.

پیش نیاز پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس در کانادا
معدل ۱۳ به بالا و نمره آیلتس ۶.۵ برای رشته های علوم، نمره زبان ۶ برای رشته های مهندسی و نمره زبان ۵.۵ برای رشته های مدیریت

نکات ایمنی برای تحصیل فوق لیسانس در کانادا:
۱- اولویت انتخاب را رنکینگ بهتر نگذارید چون در این حالت باید شهریه بسیار زیادی پرداخت کنید.
۲-قبل از انتخاب رشته با یک مشاور تحصیلات صحبت کنید که اشتباهی مرتکب نشوید.
۳- شرایط اقامت پس از تحصیل را در رشته و دانشگاه مورد نظرتان تحلیل کنید.

پیش نیاز پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکتری در کانادا
معدل ۱۴ به بالا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، آیلتس ۶.۵ به بالا و شرایط آکادمیک قوی

نکات ایمنی برای تحصیل دکترا در کانادا
۱- مبلغ بورسیه ملاک عمل شما نباشد. همین که پذیرش بگیرید قدم بزرگی برداشته اید. معمولا نوعی از بورس را اتومات خواهید داشت.
۲- نمره زبان را جدی بگیرید. بدون نمره زبان شانسی ندارید.
۳- مقاله مقاله مقاله. حتما یک یا چند مقاله خوب در ژورنال های معتبر به چاپ برسانید.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در کانادا
داشتن مدرک زبان قطعا قدم مهمی برای تحصیل در کشور کانادا است. البته بدون مدرک زبان هم می‌توان برای تحصیل در کانادا اقدام کرد ولی توصیه اکید این است که قبل از اعزام به کانادا تا حد ممکن زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید. بر کسی پوشیده نیست که مهارت زبانی قوی، تاثیر چشمگیری بر اعتماد به نفس، دوست یابی و افزایش شانس کاریابی و در مجموع زندگی بهتر در کانادا خواهد گذاشت. اما اگر به هر دلیلی هنوز قانع نشدید و به دنبال اپلای بدون مدرک زبان هستید، ناامید نباشد. راهکار شما اخذ پذیرش کاندیشنال است. یعنی چه؟‌ یعنی شما پذیرش می‌گیرید ولی مشروط به دوره زبان که باید در کانادا بگذرانید.

مراحل شروع پروسه تحصیلی کانادا
تصمیم بگیرید و شرایط را بررسی نمایید
انتخاب شما بسیار تعیین کننده است. درست انتخاب کنید.
مدارک خود را جمع آوری و اپلای کنید
مدارک ویزای تحصیلی کانادا را جمع کنید
درخواست استادی پرمیت و ویزا بدهید
ویزای خود را دریافت کنید
شرایط و ددلاین ثبت نام مدرسه، کالج یا دانشگاه را مرور کنید.
آماده سفر به کانادا شوید.
استادی پرمیت دریافت کنید و تحصیلتان را آغاز کنید و مطمئن شوید که بر طبق قوانین پیش می‌روید.
در حین تحصیل شرایط خودتان را برای اخذ اقامت دائم مجدد بررسی کنید.

 

 

 مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر
در سال ۲۰۲۲ با توجه به شرایط امتیاز بندی فدرال و استان‌های کانادا، برای مهاجرت از طریق تخصص شغلی یا برنامه‌های اسکیل ورکر باید حتما ترکیب این شرایط را داشته باشید:‌سن زیر ۳۵ سال، مدرک فوق لیسانس، حداقل ۵ سال سابقه کار و نمره آیلتس ۷ به بالا در همه مهارت‌ها.نیروهای متخصص و افراد حرفه ای، به شدت در کانادا مورد نیاز هستند. یکی از اهداف اصلی سازمان مهاجرت کانادا، جذب نیروهای متخصص تازه واردی است که باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند. نیروهای متخصصی که با توجه به مهارتشان به صورت دائم در کانادا استقرار می یابند، ارزش ویژه ای برای اقتصاد کانادا و قدرت نیروی کار آن دارند. متقاضیان موفق برنامه ی مهاجرت نیروهای متخصص، ویزای مهاجرت کانادا (ویزای اقامت دائم) را دریافت می کنند، این ویزا به آنها اجازه می دهد تا همراه با خانواده ی خود به کانادا مهاجرت کنند.به عنوان یک نیروی متخصص یا فردی حرفه ای، چندین گزینه در اختیار دارید. برای مثال ممکن است واجد شرایط اپلای در گروه نیروی متخصص فدرال باشید و یا در صورتی که ترجیح شما اقامت در کبک است می توانید از برنامه ی نیروی متخصصص کبک استفاده نمایید. و در صورتی که از استان یا منطقه ای که برای اقامت در نظر دارید، آگاه هستید می توانید به هر یک از برنامه های مهاجرت استانی درخواست دهید.

فدرال اسکیل ورکر
برنامه نیروی متخصص فدرال، مختص افرادی است که دارای سابقه کار در حوزه های خاصی هستند و قصد اقامت در هر یک از استان ها یا مناطق کانادا به غیر استان کبک را دارند.

نیروی متخصص کبک
متقاضیانی که قصد مهاجرت به استان کبک را دارند، می‌توانند واجد شرایط برنامه کبک اسکیلد ورکر باشند. در این برنامه امتیازات شما محاسبه شده و بر اساس آن شانس شما سنجیده میشود

نیروی متخصص استان‌های کانادا
اکثر استان‌ها و مناطق برای افرادی که قصد زندگی و کار در استان یا منطقه ی آنها را دارند، برنامه ی نیروهای متخصص ویژه ی مربوط به استان خود را ایجاد کرده‌اند. این برنامه‌ها منجر به اخذ گواهی انتخاب استانی (Provincial Nomination Certificate) می‌شوند. در اکثر موارد داشتن این گواهی انتخاب باعث می‌شود که داوطلب در زمانی کوتاه‌تر نسبت به سایر برنامه‌ها، به کانادا مهاجرت نماید.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای
اگر در مشاغل فنی مورد نظر کانادا مهارت و سابقه کار دارید، می‌توانید با مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به کانادا و از طریق برنامه اسکیل ترید اقدام کنید.برای اقدام از طریق این برنامه، شما نیاز به مدرک تحصیلی خاص و یا مدرک زبان با آیلتس بالا ندارید. اما داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی شرط لازم است.

شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

سابقه کار
متقاضی باید در طول ۵ سال قبل از ارائه‌ی درخواست در این برنامه، حداقل ۲ سال به صورت تمام وقت یا معادل نیمه وقت آن در مشاغل مورد نیاز فنی و حرفه‌ای کانادا سابقه کار داشته باشد.
سابقه کار تمام وقت: حداقل ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۲ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت.
سابقه کار نیمه وقت: برای مثال ۱۵ ساعت در هفته به مدت ۴ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت.
سابقه کار در بیش از یک شغل فنی و حرفه‌ای: حداقل ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۲ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت در بیش از یک شغل فنی و حرفه‌ای.

دو نکته در مورد سابقه کاری
ساعات کاری بیشتر از ۳۰ ساعت در هفته محاسبه نمی‌شود. 
سابقه کاری باید حتما با حقوق یا کمیسیون باشد.
داشتن تمام شرایط لازم برای اشتغال در شغل فنی و حرفه‌ای
متقاضی باید تمام شرایط لازم برای اشتغال در شغل فنی و حرفه‌ای مورد نظر را طبق ناک های شغلی کانادا داشته باشد. برای مثال اگر طبق سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا برای اشتغال در شغل فنی و حرفه‌ای مورد نظر، نیاز به گواهینامه یا سابقه کاری خاصی است متقاضی باید شرایط لازم را داشته باشد.  

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر
یک شرکت معتبر در کانادا منتظر شماست؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد، مهاجرت به کانادا با جاب آفر از طریق اخذ ویزای کاری کانادا برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. برای این روش پیشنهاد شغلی شما باید معتبر باشد.اینکه آیا این روش امکان اخذ اقامت دائم را به شما بدهد یا خیر بستگی به سطح شغل پیشنهاد شده به شما خواهد داشت. در بیشتر برنامه های مهاجرتی کانادا از طریق جاب آفر، باید سطح شغلی شما در مشاغل فنی و تخصصی باشد. پس از اخذ جاب آفر و ویزای کار و مهاجرت موقت به کانادا، از طریق استان‌ها یا یکی از برنامه‌های فدرال (تجربه کانادایی و پایلوت) امکان اخذ اقامت دائم را خواهید داشت. 

جاب آفر کانادا چیست؟
جاب آفر Job Offer یعنی پیشنهاد کار. جاب آفر کانادا یک پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید.
شما در دو حالت با موضوع جاب آفر کانادا سر و کار دارید:
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار کانادا و ورک پرمیت (Work Permit)
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا مانند اکسپرس انتری.
 در سیستم اکسپرس انتری، گرفتن جاب آفر از کانادا امتیاز دارد و به شما کمک می‌کند که امتیاز خود  را بالا ببرید. البته، این پیشنهاد کاری باید معتبر باشد.

جاب آفر باید حاوی چه اطلاعاتی باشد؟
همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، جاب آفر باید دارای اطلاعات زیر باشد:
نام و آدرس کارفرما
عنوان شغلی کارفرما
نام شرکت
نام متقاضی
عنوان شغل پیشنهادی
شرح وظایف شغلی
تاریخ شروع کار
میزان پرداختی‌ها و کسورات
مشخص شدن شرایط کار مانند ساعات کاری

قوانین جاب آفر کانادا
برای اینکه بتوانید پیشنهاد کار معتبری از کانادا دریافت کنید، کارفرما باید قوانین زیر را در نظر بگیرد:
کارفرما باید قبل از پذیرش متقاضی خارجی، پیشنهاد شغلی خود را برای نیروهای کار کانادایی ارائه کند که شامل شهروندان و مقیمان دائم کانادا هستند. در کانادا این افراد در اولویت استخدام هستند.
۴ هفته متوالی شغل مورد نظر را آگهی کند.
برای شغل‌های با درآمد بالا، کارفرما باید آگهی شغلی را در سه منبع از روزنامه‌ها یا سایت‌های شغلی پربازدید منتشر کند و برای شغل‌های با درآمد پایین، لازم است در پنج منبع معتبر شغل مورد نظر را آگهی کند.
اگر پس از گذشت ۴ هفته از زمان انتشار آگهی شغلی، فردی از شهروندان یا مقیمان دائم کانادا متقاضی کار پیشنهادی نشد، کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا مجوز LMIA بگیرد. یعنی نشان دهد که استخدام نیروی خارجی مورد نظر بر بازار کار کانادا تاثیر منفی ندارد و موجب بیکار شدن نیروهای کار آن نمی‌شود.
کارفرما باید درخواست برای تاییدیه LMIA را حداکثر پس از سه ماه از زمان شروع انتشار آگهی شغلی ارسال کند.میزان حقوق مورد نظر برای شغل پیشنهادی نمی‌تواند از حقوق استاندارد آن شغل پایین تر باشد. بنابراین کارفرما باید حقوقی مساوی یا بیشتر از متوسط حقوق آن شغل در کانادا بپردازد.

شرایط جاب آفر کانادا

اولین شرط جاب آفر کانادا، معتبر بودن آن است. بنا بر قانون اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کار وجود ندارد و یا در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد. شرایط جاب آفر معتبر به شرح زیر است:
جاب آفر باید تمام‌ وقت باشد، یعنی دست کم ۳۰ ساعت در هفته؛
فصلی نباشد؛
حداقل مدت آن یک سال تمام باشد؛
در لیست مشاغل ناک کانادا باید سطح مهارت A یا B یا 0 داشته باشد؛
باید تأییدیه‌ تأثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را داشته باشد، یعنی LMIA مثبت گرفته باشد، یامعاف از LMIA باشد.
جاب آفر معاف از LMIA
به طور کل، سه دسته از جاب آفرها معاف از LMIA در نظر گرفته می‌شوند:
جاب آفرهایی که به خاطر توافقات میان دولت فدرال و دولت‌های استانی معافیت می‌گیرند؛
جاب آفرهایی که بنا بر قاعده‌ کلی «سود کانادایی‌ها» از جانب دولت معاف از LMIA شده‌اند. برای نمونه، جاب آفرهایی که از طریق برنامه‌ انتقال درون‌شرکتی ICT صادر می‌شود. 
جاب آفرهایی که از طریق توافق‌نامه‌های تجاری بین‌المللی مانند نفتا یا کازما، معاف از LMIA هستند.

سفارت‌ها یا مقامات عالی در کانادا
اگر کارفرما در لیست کارفرماهای غیر مجاز برای دادن پیشنهاد شغلی باشد.
کارفرما بیزینس خود را به تازگی راه اندازی کرده باشد.
کارفرما برای کار در کبک نیرو استخدام کند.
نحوه گرفتن جاب آفر از کانادا
احتمالا یکی از سوالات اصلی شما این است که چطور می‌توانید از کانادا جاب آفر بگیرید؟ حالت کلی این است که برای گرفتن جاب آفر از کانادا باید ابتدا به دنبال کار در این کشور بگردید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
همان طور که از نام این برنامه های مهاجرتی مشخص است موضوع مهم در این جا داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کاناداست. اما چقدر سرمایه؟چه قصد خرید یک کسب و کار را داشته باشید چه بخواهید از نو یک کسب و کار را شروع کنید، هر کدام از استان های کانادا برنامه سرمایه گذاری مختص خودشان را دارند. مهاجرت به کانادا از مسیرهای سرمایه گذاری و کارآفرینی بسیار متنوع است.در برخی از استان این برنامه‌ها مستقیم شما را به اقامت دائم کانادا می‌رسانند و در برخی دیگر از استان‌ها مانند بریتیش کلمبیا و انتاریو، نتیجه ویزای کار خواهد بود. به طور کلی برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی کانادا باید مبلغی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار را در کسب و کارتان در کانادا تزریق کنید.

 
مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. منظور ما شرایط مهاجرت به کانادا با استارتاپ است. در سایت‌ها البته به درستی این شرایط آورده شده است: آیلتس ۵ داشته باشید، ایده تجاری و نوآورانه داشته باشید و تمکن مالی برای زندگی در کانادا را نشان دهید. بله به همین راحتی پیش نیازهای برنامه استارت آپ را دارید.اما آیا به همین سادگی است؟ خیر. برنامه استارت آپ بسیار تخصصی است و علی رغم پیش نیازهای کم و ساده جزء پیچیده‌ترین روش‌هاست. هزاران پرونده به اداره مهاجرت ارسال می‌شوند ولی در سال ۲۰۲۱ فقط در حدود ۱۵۰ استارتاپ پذیرفته خواهند شد. پس درخواست زیاد و ورودی محدود منجر به سخت گیری زیاد اداره مهاجرت می‌شود.مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا است و از طریق آن می‌توانید برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید. اگر قصد گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را دارید و به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصادی، یا راه‌اندازی و گسترش بیزینس خود در این کشور هستید، دولت‌های فدرال و استانی کانادا، برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌اند که می‌توانید از طریق آن‌ها مسیر مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا را طی کنید.کانادا قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرت تجاری و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، افرادی را که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد، توسعه اقتصادی و بهبود بازار کانادا دارند، به این کشور جذب نماید. این برنامه‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال در خارج از کانادا که دارای سرمایه‌ کافی برای فعالیت اقتصادی، بینش قابل توجه در کسب و کار و مهارت‌های کارآفرینی هستند، ارائه می‌شوند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا
کسب درآمد: هزینه‌های پایین و سود دهی بالا از خواسته‌های هر سرمایه گذاری است. این دو فاکتور در کانادا تحقق پیدا می‌کنند.
ریسک پایین: از پایداری سیاسی گرفته تا بانکداری مطلوب و فساد کم، کانادا یکی از پایدارترین فضاهای کلان اقتصادی را ارائه می‌کند که بسیار مورد توجه سرمایه گذاران است.
فرایند آسان: رشد و توسعه کسب و کار خود می‌تواند چالش برانگیز باشد اما سرمایه گذاری در کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، چندان پیچیده نیست. در ضمن، کانادا یکی از ۱۰ کشوری است که شروع کسب و کار در آن آسان است

معایب سرمایه گذاری در کانادا
اقتصاد کانادا با اقتصاد ایالات متحده آمریکا، به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود، ارتباط تنگاتنگی دارد. این بدان معناست که کشور کانادا ممکن است به اندازه سایر کشورها تنوع تجاری زیادی برای سرمایه گذاران خارجی ارائه ندهد.در صورت سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس یا راه‌اندازی کسب و کار، قوانین حاکم در این زمینه در هر استان کانادا تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در بعضی استان‌ها، برای راه‌اندازی بیزینس خود باید یکی از اعضا، مقیم یا شهروند کانادا باشند.

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
استان‌های کانادا در برنامه‌های مهاجرت استانی خود، انواعی از گروه‌های کارآفرینی را ارائه می دهند. سرمایه گذاران از طریق یکی از این گروه‌ها می توانند در استان خاصی کسب و کار راه اندازی کنند.

سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
دولت فدرال کانادا و همچنین دولت استانی کبک، برای افرادی که قصد خود اشتغالی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر را دارند، برنامه‌های خوداشتغالی ارائه کرده است.

سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ
برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برای کارآفرینانی است که پتانسیل ایجاد شرکت نوآورانه‌ای را دارند و می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و شغل ایجاد کنند.

 

مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی
برخی از متقاضیان، ویزای توریستی کانادا را راهی برای مهاجرت به این کشور در نظر می‌گیرند. یعنی قبل از بررسی راه های مهاجرت تلاش می‌کنند با ویزای توریستی وارد کانادا شوند. این روش ممکن است در مواردی راه خوبی به نظر بیاید ولی در واقع امکان ایجاد مشکلات پس از اخذ ویزای توریستی وجود دارد.توصیه می‌کنیم حتما پیش از سفر به کانادا با ویزای توریستی، تمامی راه های مهاجرتی را بررسی کنید تا از هر گونه خسارت زمانی و مالی جلوگیری کرده باشید.

قوانین ورود و خروج با ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا معمولا به شکل ویزای تک ورود single entry یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry یا همان ویزای پنج ساله کانادا صادر می‌شود. ویزای توریستی برای متقاضیان ایرانی معمولا یا به صورت سینگل اینتری به مدت درخواست متقاضی یا به صورت مولتیپل اینتری به مدت ۵ سال (یا پایان مهلت پاسپورت) صادر می‌شود.متقاضیانی که دارای ویزای مولتیپل توریستی کانادا هستند، از تاریخ شروع تا پایان تاریخ ویزای درج شده در پاسپورت خود امکان سفر به کانادا را خواهند داشت.نکته قابل توجه دارندگان ویزای توریستی کانادا این است که داشتن ویزای بازدید از کانادا به معنی داشتن اجازه ورود به این کشور نیست. بلکه آفیسر در هنگام ورود به خاک کانادا باید تشخیص دهد که ماهیت حضور فرد در کانادا موقت خواهد بود و متقاضی بازدید از کانادا قصد ماندن در کانادا را پس از ویزای کوتاه مدت ندارد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی
برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP)، یکی از روش های سریع (Fast-Track) و مهم برای اخذ اقامت دائم کانادا هستند. برنامه های استانی (PNPها) این امکان را برای استان ها و مناطق کانادا فراهم می کنند تا افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و علاقمند به سکونت و زندگی در استان خاصی هستند را انتخاب کنند.
هر یک از استان ها (به جز کبک که سیستم انتخاب استانی متفاوتی دارد) و نوناووت، برنامه های انتخاب استانی منحصر به فردی دارند. استان ها و مناطق شرکت کننده توافق نامه ای با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) امضا می کنند که از طریق آن می توانند افرادی را که شرایط مدنظر آنها را دارند، انتخاب نمایند.

برنامه چندساله مهاجرت به کانادا
در چند سال آتی کانادا از طریق تعدادی از برنامه ی اقتصادی و برنامه های اسپانسرشیپ خانوادگی پذیرای مهاجران بیشتری خواهد بود. دولت های استانی و منطقه ای برای پذیرش موثر و کارآمدتر تازه واردین به منطقه ی خود از این برنامه ها استفاده می کنند.هر PNP متناسب با نیازهای خاص استان یا منطقه سازگار شده است تا منتخبانی که برای زندگی و کار در یک منطقه آماده هستند و می تواند به صورت مثمر ثمر به جامعه ی آنجا کمک کنند، انتخاب نمایند.  همه ی PNP ها حداقل یک برنامه ی انتخاب استانی همراستا با سیستم اکسپرس انتری فدرال دارند. این برنامه ها با عنوان برنامه های انتخاب استانی پیشرفته شناخته می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر،با مشاوران ما در ارتباط باشید.مشاوره همه روزه به صورت رایگان و آنلاین  از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب و از طرق واتساپ انجام می شود.به دلیل حجم بالای کاری، لطفا قبل از مراجعه حضوری،از طریق پل های ارتباطی زیر هماهنگی لازم انجام شود:


ما لاین و کاگزار مستقیم و بدون واسطه در 9 کشور معتبر جهان (انگلیس ، هلند ، اسپانیا ،کانادا ، اتریش ،فرانسه ، آلمان ،ایتالیا و سوئیس ) هستیم که در هر 9 کشور نماینده و وکیل مستقیم داریم، تنها قصد ما این است که راحت ترین روش های اخذ ویزا را در اختیار شما قرار دهیم
 

آخرین اخبار

اطلاعات تماس

به دلیل ترافیک بالای کاری در دفاتر ما، خواهشمندیم جهت هماهنگی برای ملاقات حضوری، ابتدا از طریق واتساپ پیام ارسال نمایید

تا مشاوران ما بتوانند شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.
شماره‌های واتساپ ما: 09120671318(واتساپ) ☎️ با تشکر از همکاری شما،
تیم ویزانیک
  • شبکه های اجتماعی :
  • لینک دین
  • واتساپ